آموزش ماساژ رفع خستگی 

ماساژ بدن یک راه ساده برای کمک به شما برای از بین بردن خستگی در بدن شما طور کامل است.

تأثیرات فیزیکی روی کل بدن ، باعث سرعت تحریک عضلات برای ریکاوری می شود، که با بهبود گردش خون به رفع خستگی کمک می کند. علاوه بر این، ماساژ کامل بدن با تحریک و تولید کلاژن به صافی و استحکام پوست کمک می کند.

در این مقاله به بررسی تاثیر ماساژ رفع خستگی میپردازیم. برای شرکت در دوره های آموزشی ماساژ میتوانید با کارشناسان ما در انجمن ملی ماساژ تماس حاصل فرمایید.

آماده سازی قبل از ماساژ بدن

باید مکانی راحت برای نشستن را انتخاب کنید.

جایی را انتخاب کنید که روشن ، نرم و بزرگ باشد. برای اینکه احساس راحتی کنید ، می توانید در رختخواب ، حصیر ماساژ یا حتی روی زمین دراز بکشید.

برای ماساژ بدن می توانید از شمع و روغن معطر استفاده کنید. همچنین می توانید از کمی روغن یا شمع معطر استفاده کنید تا به روحیه بهتر کمک کند.

روغن ماساژ بدن

استفاده از روغن در ماساژ بدن باعث افزایش اثربخشی ماساژ بدن می شود و باید از انواع بیشتری روغن استفاده کنید: روغن جوجوبا ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو ،…

چند حوله بزرگ آماده کنید.

6 مرحله برای انجام یک ماساژ کامل بدن

مرحله 1

استفاده از روغن برای ماساژ بدن

 

برای شروع ماساژ بدن ، می توانید دستان خود را به چند قطره روغن ماساژ آغشته کنید، این کار به گرم شدن بدن کمک می کند.

شما باید از نیروهای متفاوت برای  قسمت های مختلف بدن استفاده کنید ، مثلا برای پشت و پاها باید از نیروی قوی استفاده شود، اما در مناطقی مانند دست ، گردن ، شکم از نیروی کمتری استفاده کنید.

مرحله 2:

ماساژ رفع خستگی را شروع کنید

این مرحله به بهبود گردش خون به بدن کمک می کند.

شما باید مطمئن شوید که دستان شما به طور موازی و در امتداد عضلات اما به سمت بالا هستند تا از چروک و افتادگی پوست جلوگیری شود ، از انگشتان دست خود برای اعمال فشار استفاده کنید.

این کار را 10 تا 15 دقیقه تکرار کنید.

مرحله 3:

این مرحله از پشت و سپس از طریق مناطقی مانند شروع می شود.

شما باید ماساژ شانه و گردنی طولانی تری داشته باشید زیرا این موارد اغلب دچار خستگی می شوند ، به خصوص کسانی که اغلب وقت بیشتری را در محل کار خود می گذرانند. هنگامی که در مناطقی که در معرض درد از قبیل سر ران ، شکم ، قفسه سینه است ، می توانید از انگشت شست برای انجام آن استفاده کنید.

مرحله 4:

ماساژ بدن با twister

مچ دست خود را روی پشت فرد قرار دهید ،  مچ دست دیگر را بر روی آن گذاشته  و سپس به سمت بالا بکشید و این عمل را 3 بار تکرار کنید.

بعد، به صورت مارپیچ ، به آرامی بر روی پوست بدن به مدت 10 تا 15 دقیقه انجام دهید.

 

مرحله 5:

وقتی شما می خواهید برای درد بر روی بدن روی ناحیه سخت تر کار کنید با استفاده از انگشتان خود حدود 10 ثانیه بر روی ناحیه مورد نظر نگه دارید.

برای اثر گذاری بهتر از انگشت استفاده کنید اما خیلی فشار ندهید زیرا ممکن است  به فرد صدمه بزند.

ضمنا پا را از دست ندهید ، زیرا این ماساژ در منطقه پا بسیار مناسب است.

 

مرحله 6:

با یک ماساژ کامل بدن را به فرایند ماساژ کامل بدن پایان دهید ، باید 1 تا 3 دقیقه مجدداً بدن را ماساژ دهید و ناحیه های ضروری را نیروی بیشتری اعمال کنید.

منبع: https://queenspa.vn/news/the-way-to-body-massage-to-cure-a-tired.html

 

برای مشاهده دیگر آموزش های ماساژ کلیک کنید.

طرقه ماساژ برای رفع خستگی

برای رفع خستگی چگونه ماساژ دهیم؟

روش های ماساژ برای خستگی